W naszej szkole postawiliśmy na nieszablonowe podejścia do nauki, pozwalające zbudować społeczność, gotową podejmować problemy na miarę XXI wieku. Jedną z takich metod, która okazała się niezwykle inspirująca dla uczniów klasy ósmej, jest metoda wieży z makaronów czyli Marshmallow Challenge.
Podjęcie tego zadania przez uczniów było prawdziwą przygodą kreatywności i współpracy. Uczestnicy mieli okazję spojrzeć na problem z różnych perspektyw, co pobudziło ich kreatywność i umiejętność dzielenia się własnymi pomysłami.
Budowanie wieży z marshmallow to nie tylko zadanie praktyczne To zadanie oparte na pracy zespołowej, którą motywuje do działania wspólny cel.
W trakcie pracy nad zadaniem towarzyszyły uczestnikom różnorodne emocje – od podekscytowania i entuzjazmu do momentów wyzwań i frustracji. Jednak dzięki wzajemnej motywacji i wsparciu, uczniowie pokonywali trudności i uczyli się na własnych błędach.
Wdrożenie tego zadania, dzięki umiejętnościom nabytym podczas kursu “Creative and Critical Mind”, będącego częścią projektu Erasmus+, okazało się nie tylko edukacyjne, ale również inspirujące. Uczniowie nie tylko rozwijali swoje umiejętności, ale również uczyli się współpracy, empatii i otwarcia na nowe pomysły – wszystko to kluczowe elementy dla sukcesu w dzisiejszym świecie.
Metoda Marshmallow Challenge stała się więc doskonałym narzędziem do budowania kreatywności i współpracy wśród uczniów klasy ósmej. To przykład, jak innowacyjne podejścia do nauczania mogą przynieść nie tylko wiedzę, ale także wartościowe umiejętności życiowe.