W szkolnej szklarni nasi zerowkowicze z zaciekawieniem odkryli, że gąsienice zjadły liście kalarepy, co wzbudziło w nich mnóstwo pytań i emocji. Na lekcji języka angielskiego, poznały historię “Bardzo głodnej gąsienicy” Erica Carle – opowieść o małej gąsienicy, która przechodzi niezwykłą przemianę, jedząc różne smakołyki. To niesamowite, jak te dwa doświadczenia połączyły się w naturalny sposób, tworząc żywą i autentyczną edukację, która angażuje wszystkie zmysły dzieci i pobudza ich wyobraźnię.
Taki rodzaj nauki ma ogromne znaczenie, bo pozwala dzieciom zanurzyć się w świecie wiedzy nie tylko poprzez książki, ale także przez własne doświadczenia i emocje. To nie jest tylko teoria – to życie, które uczniowie mogą dotknąć, poczuć i zrozumieć na głębszym poziomie.
Dla naszej nauczycielki Martyny Kozłowskiej, która jest Animatorką Pedagogiki Celestyna Freineta w Polsce, takie podejście do edukacji ma szczególną wartość. Zgodnie z filozofią Freineta, nauka powinna być nie tylko ciekawa, ale także realna i bliska dzieciom, aby mogły z radością odkrywać świat wokół siebie, rozwijając swoje talenty i zaspokajając naturalną ciekawość.