W obecnych czasach edukacja stale ewoluuje, poszukując nowych metod, które angażują i inspirują uczniów. Jednym z ciekawych podejść jest wykorzystanie języka angielskiego podczas zajęć z matematyki, co staje się coraz popularniejsze w szkołach na całym świecie. Projekt Erasmus+ realizowany w naszej szkole to doskonały przykład innowacyjnej praktyki, która integruje matematykę z językiem angielskim.
W ramach tego projektu uczniowie klasy czwartej mieli niezwykłą możliwość eksplorowania świata matematyki w języku angielskim. Jedną z fascynujących aktywności było mierzenie i odczytywanie rozwartości kątów w tym języku. Dzieci nie tylko zdobywały nowe umiejętności matematyczne, ale także zapoznawały się z bogatym słownictwem potrzebnym do poruszania się w tej dziedzinie, takim jak np. protractor, angle czy degree.
Działania te nie tylko rozwijały umiejętności językowe uczniów, ale także wzbudzały emocje poznawcze. Konfrontacja z matematyką w innym języku wywoływała zarówno ekscytację, jak i pewne wyzwanie. Jednak dzięki otoczeniu wspierającemu i atmosferze pozytywnego podejścia, uczniowie przełamywali te bariery, zdobywając pewność siebie i rozwijając umiejętności komunikacyjne w języku angielskim.
Zajęcia te zostały zrealizowane w oparciu o umiejętności zdobyte podczas kursu “English for Teachers”, będącego częścią projektu Erasmus+ realizowanego w naszej szkole. Kurs ten poszerzył znajomość językową uczestników o słownictwo niezbędne do realizacji tego zagadnienia matematycznego. Dzięki temu uczniowie mogli w pełni wykorzystać potencjał edukacyjny tego projektu, ucząc się matematyki w dynamiczny i interaktywny sposób.