Kursy realizowane w ramach programuErasmus Plus dla podwyższania kompetencji nauczycieli są w tym roku szkolnym częścią projektu Społecznej Jedynki.Nauczyciele zawsze poszukują nowych sposobów, aby jeszcze lepiej sprostać potrzebom swoich uczniów. Dlatego też, gdy Pani Martyna Kozłowska oraz Pani Małgorzata Dwórznik, miały okazję wziąć udział w kursach metodycznych na Malcie, nie mogły przegapić takiej możliwości.

Nasze nauczycielki, wraz z nauczycielami z 🇩🇪Niemiec, 🇭🇺Węgier oraz 🇸🇰Słowacji, uczestniczyły w dwutygodniowym szkoleniach dotyczących zagadnień neurodydaktyki oraz nowoczesnych technik pracy z młodszymi uczniami, które miały na celu rozwijanie ich umiejętności w nauczaniu nauczania w klasach początkowych oraz wspieranie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Pierwszy kurs, “The Playground Classroom – Metodyka dla Szkół Podstawowych”, był poświęcony wykorzystaniu różnorodnych metod i technik nauczania w klasach początkowych. Uczestnicy kursu mieli okazję eksperymentować z tworzeniem zajęć, które integrują metodologię z teoriami nauki, aby lepiej odpowiadać na potrzeby dzisiejszych uczniów. Poprzez praktyczne i interaktywne zajęcia, nauczyciele doskonalili swoje umiejętności w zakresie wykorzystania multimediów i technologii w celach dydaktycznych oraz opracowali plany rozwoju osobistego, aby dalej rozwijać swoje podejście do nauczania.
Drugi kurs, “Embracing Neurodiversity – Wsparcie dla Uczniów ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi”, skupiał się na wsparciu dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SEN) w klasie. Uczestnicy poznawali nowoczesne podejścia, metody i techniki pracy z uczniami SEN poprzez interaktywne warsztaty, analizę i dyskusję. Kurs ten umożliwił nauczycielom lepsze zrozumienie potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami, a także rozwijanie różnorodnych strategii i narzędzi, które mogą być wykorzystane w klasie, aby ułatwić proces nauczania i uczenia się.
Podróż na Maltę nie tylko poszerzyła horyzonty zawodowe nauczycielek z Społecznej Jedynki, ale także dodała im niepowtarzalnego charakteru osobistego. Pani Martyna Kozłowska i Pani Małgorzata Dwórznik, zawsze otwarte na nowe doświadczenia, zafascynowane były nie tylko profesjonalnym aspektem kursów, ale również bogactwem kultury maltańskiej.

Uczestnicy kursu mieli również okazję zwiedzić piękne miasta Malty, takie jak Valetta, Mdina oraz Birgu oraz urokliwe miejsca Błękitnej Laguny i Klifów Dingli.
👍🥳✈️🇲🇹♥️🫒🍇🌿🌺
Poza salą lekcyjną, obie nauczycielki z pasją zagłębiały się w maltańską historię, odkrywając tajemnice starożytnych zabytków i fascynujących tradycji. Ich zainteresowanie kulturą lokalną nie ograniczało się jedynie do powierzchownych spostrzeżeń, ale przerodziło się w głębsze zrozumienie maltańskiego społeczeństwa i jego wartości.

Przeżywając Maltańską gościnność i ciepło, Pani Martyna i Pani Małgorzata również wzmacniały swoje umiejętności językowe, prowadząc bogate rozmowy z lokalnymi mieszkańcami. Ich elastyczność i otwartość na nowe kulturowe doświadczenia sprawiły, że stały się integralną częścią maltańskiego społeczeństwa na czas pobytu.
Dodatkowo, wspólnie odkrywając maltańskie krajobrazy, kuchnię i tradycje, obie nauczycielki zacieśniały swoją przyjaźń i wzmacniały współpracę, co miało pozytywny wpływ nie tylko na ich relacje zawodowe, ale także osobiste.
Malta, z jej malowniczymi plażami, urokliwymi uliczkami i bogatym dziedzictwem historycznym, stała się dla nauczycielek Pani Martyny i Pani Małgorzaty miejscem nie tylko intensywnego rozwoju zawodowego, ale także odkrywania niezwykłej piękności i magii wyspy śródziemnomorskiej. Spacerując po urokliwych uliczkach Valletty, odkrywając tajemnicze zabytki, takie jak słynna Katedra Świętego Jana, czy też nurkując w krystalicznie czystych wodach zatok maltańskich, obie nauczycielki doświadczyły niezapomnianych chwil pełnych zachwytu i inspiracji. Malta, z jej bogatą historią, przyrodą i kulturą, stała się nie tylko miejscem nauki, ale także miejscem, które na zawsze pozostanie w ich sercach jako niezapomniana podróżnicza przygoda.
Podsumowując, wyjazd na Maltę nie tylko poszerzył horyzonty edukacyjne nauczycielek ze Społecznej Jedynki, ale także wzbogacił ich życie o nowe kulturowe doświadczenia i relacje międzyludzkie, które na zawsze pozostaną w ich sercach i wpłyną na ich dalszy rozwój jako nauczycieli i jednostek.

Mobilność edukacyjna na Maltę w ramach realizowanego w Społecznej Jedynce projektu “Innowacyjne podejście do rzeczywistości szkolnej w obliczu pandemii COVID-19” została finansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Erasmus plus, Edukacja Szkolna.

#Erasmusplus #KA122 #Malta